El sector esportiu reivindica que l’esport és un aliat en la lluita contra el coronavirus

L’Esport Català Universitari ha estat present a la concentració d’aquest dimecres al matí per demanar tornar a la competició, obrir instal·lacions i ajudes immediates.

Ulpi Roman, representant de l’Esport Català Universitari (ECU) ha estat present en aquesta convocatòria i ha intervingut en el manifest llegit durant l’acte. En ell, el representant de l’ECU ha explicat les conseqüències positives que té l’esport en la formació dels estudiants universitaris.

En la lectura del manifest també hi ha intervingut Josep Viladot, president de Gestiona (Gestors d’instal·lacions esportives públiques de Catalunya); Anna Pruna, presidenta INDESCAT; August Tarragó, president ADECAF; Pere Manuel, president del COPLEFC; Ferran Aril, president de la Federació Catalana de Basquetbol; Joan Soteras, president Federació Catalana de Futbol; Enric Bertran, en representació de l’Associació Empresarial de Clubs de Natació i president Federació Catalana de Natació; i Gerard Esteva, president Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC).

Al final del manifest, les diferents parts del sector esportiu han demanat i exigit:

1) Que els deixin obrir clubs, i instal·lacions esportives, perquè l’esport és salut.
2) Que els deixin competir, perquè els equips són la cèl·lula bàsica de cohesió social a tots els pobles i ciutats. Des dels nens i nenes més petits als equips grans.
3) Que el govern obri els ulls i s’adoni que la majoria del teixit esportiu està a l’UCI i per tant que posi ajudes directes i efectives al sector. Sector, per cert, castigat tradicionalment per les retallades des del 2010.
4) Que el govern reconegui l’esport com un servei essencial, i que cessi el menysteniment permanent que hem patit com a sector aquests darrers anys.
5) Que totes aquestes mesures siguin de caràcter urgent, que el PROCICAT autoritzi l’obertura de les entitats de forma immediata i que les ajudes demanades no es demorin més enllà d’aquest 2020.

Aquesta concentració s’ha fet sota el lema: L’esport és un servei essencial. Som part de la solució.

A continuació, s’adjunta el manifest llegit aquest matí:

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )