El Consell de l’Esport Universitari de Catalunya dona el tret de sortida a l’actualització del Pla Estratègic

El Museu i Centre d’Estudis de l’Esport Dr. Melcior Colet, de Barcelona, ha acollit avui una nova reunió del Consell de l’Esport Universitari de Catalunya (CEUC), presidida pel director del Consell Català de l’Esport, Antoni Reig, i el subdirector general d’Universitats, Josep Ribas. L’ens ha aprovat iniciar l’actualització del Pla Estratègic d’Esport Universitari de Catalunya per establir un nou full de ruta de cara als propers 10 anys.

L’actual Pla compren el període 2013-2020 i els membres del CEUC -l’òrgan de seguiment, debat i orientació de l’esport universitari català- han decidit que durant aquest curs “es revisaran els objectius i les línies estratègiques” del projecte, com ha apuntat Oriol Marcé, subdirector general d’Activitats Esportives i Infraestructures del Consell Català de l’Esport (CCE), tenint en compte els nous reptes i les noves oportunitats que té l’esport universitari vuit anys després que nasqués el primer Pla.

La previsió és que en la propera reunió anual del CEUC, a finals del 2020, es pugui aprovar el nou Pla Estratègic. El CCE impulsarà les reunions entre les universitats sota la coordinació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en qui recau enguany l’organització dels Campionats de Catalunya Universitaris.

A banda d’aquest punt de l’orde del dia, Blanca Nualart, responsable en matèria de gènere i programes esportius transversals del CCE, ha presentat als assistents l’informe anual de seguiment del PEUC 2013-2020 i ha constatat el bon ritme d’execució dels reptes previstos. En aquest sentit, Antoni Reig ha destacat que s’ha treballat un 85 per cent dels plans d’actuació inclosos en el PEUC, un pla “ambiciós” però que ha “situat l’esport universitari a l’agenda pública gràcies a l’esforç conjunt de les dotze universitats del país”.

El director del Consell Català de l’Esport, en qualitat de vicepresident del CEUC, ha afegit que tota aquesta tasca feta “servirà d’impuls per elaborar el nou Pla Estratègic”, i ha convidat les universitats a implicar-se en la tramitació de la nova llei de l’Esport i de l’Activitat Física, que fa pocs dies va començar a debatre’s al Parlament, per millorar-ne el contingut en l’àmbit que els afecta.

Per la seva banda, el secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya, Lluís Baulenas, ha subratllat la importància que l’esport mantingui la presència al Saló de l’Ensenyament per “deixar clar que l’esport també forma part de la vida de l’estudiant” i que és clau per dur una vida sana.

D’altra banda, i emmarcat en la Comissió d’Esport Català Universitari, Ulpi Roman, cap de competicions de la Universitat de Barcelona, ha exposat l’informe de participació dels Campionats de Catalunya Universitaris 2018-19. Cal destacar que enguany la cursa atlètica Jean Bouin formarà part del Campionat de Catalunya Universitari i permetrà obtenir crèdits de lliure elecció als estudiants universitaris que acabin la cursa de 5km o 10km.

Tot seguit, la UAB, que té Sabadell com a Vila Esportiva Universitària, ha presentat la previsió de les activitats esportives especials durant la temporada 2019-2020, com ara la 6a edició de la UniRun i les competicions internacionals de diverses modalitats en què prendran part alguns equips en diverses ciutats. Hi han intervingut el vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura, Carlos Sánchez; el director del Servei d’Activitat Física, Andreu Benet, i el cap de programes de competició, Carles Sisó.

La reunió del Consell de l’Esport Universitari de Catalunya ha comptat amb la presència de quatre vicerectors i vicerectores, gerents, responsables, directors i membres dels Serveis d’Esports de les universitats catalanes, així com els representants territorials de l’Esport a Girona i Tarragona, Josep Pujols i Joan Plana, respectivament, i altres representants del sector esportiu i d’entitats com l’INEFC Barcelona o la Unió de Federacions Esportives de Catalunya.

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )