La UAB coordina els campionats de Catalunya universitaris, disputats principalment a Sabadell.

Més de set mil esportistes universitaris d’arreu de Catalunya participaran a les diferents categories individuals i d’equip al llarg del curs 2019-2020

Sabadell, 14 de novembre de 2019

El Pavelló Municipal Nord Sabadell ha acollit aquest migdia l’acte de presentació oficial dels Campionats de Catalunya Universitaris 2019-2020, que coordina la UAB. Les competicions per equips es desenvoluparan íntegrament a la ciutat de Sabadell, que exerceix d’amfitriona d’aquesta 35a edició dels campionats. Han intervingut a l’acte de presentació la rectora de la UAB, Margarita Arboix; l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés; i el director del Consell Català de l’Esport, Toni Reig.

Els campionats es desenvoluparan entre aquest mes de novembre i març del 2020. Hi participaran més de 7.000 estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Abat Oliba, la Universitat Internacional de Catalunya, la Universitat Ramon Llull i la Universitat de Vic.

Més d’un centenar d’equips participaran en competicions d’equip: bàsquet, futbol, futbol sala, handbol, rugbi o voleibol. En tots els casos, hi haurà categoria femenina i categoria masculina. La competicions d’equip es disputaran a diverses instal·lacions de la ciutat de Sabadell. A més del Pavelló Municipal Nord, on s’ha realitzat la presentació, hi haurà proves al Complex Esportiu Municipal Sabadell Sud, al Camp Municipal de Futbol del Poliesportiu Olímpia, al Pavelló OAR Gràcia, al Camp de Futbol Municipal Roureda i al Club Natació Sabadell (Centre Gran Via) Les Naus.

Pel que fa als esports individuals, hi haurà escalada en bloc, marató i mitja marató, cursa atlètica, cros, cursa de muntanya, esquí alpí, natació en piscina i en aigües obertes, golf, judo, escacs, pàdel, taekwondo, bàdminton, ciclisme (bicicleta tot terreny), voleibol platja, triatló i tennis de taula. Les proves individuals es desenvoluparan a diferents campus universitaris i altres espais.

Cursa UNIRUN i presència al Saló de l’Ensenyament

A més, en el marc dels campionats, l’1 de març de 2020 tindrà lloc la cursa UNIRUN, la cursa atlètica que implica les dotze universitats catalanes, i s’organitzarà una competició de bàsquet 3×3 al proper Saló de l’Ensenyament (del 18 al 22 de març).

La Xarxa de Televisions Locals oferirà les retransmissions en directe de les finals i en diferit altres partits, així com reportatges específics. A més, es podran seguir tots els resultats al web dels campionats.

El Servei d’Activitat Física de la UAB és l’encarregat de l’organització d’aquests campionats, que tenen lloc des de l’any 1986 amb l’objectiu de fomentar la pràctica esportiva entre els membres de les comunitats universitàries. Els darrers anys, han experimentat un gran creixement fins a assolir, el curs passat, els 6.648 participants entre totes les activitats i disciplines, d’equip o individuals.

La coordinació dels campionats es fa de manera rotatòria entre les dotze universitats catalanes que integren l’Esport Català Universitari, que subvenciona l’organització. A més, la població que exerceix d’amfitriona també canvia cada temporada per tal de potenciar la vinculació de la universitat amb la societat i donar-li més visibilitat. Així, enguany la ciutat de Sabadell ha estat l’escollida per la UAB per acollir les competicions d’equip.

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )