La Universitat de Barcelona coordina els Campionats de Catalunya Universitaris 2019

• La UB ha agafat el relleu de la UPC en la coordinació dels Campionats de Catalunya Universitaris (CCU) per al curs 2018-2019
  • La competició arrencarà el proper dimarts 13 de novembre a l’Hospitalet de Llobregat, escollida Vila Esportiva Universitària 2019
  • En total hi participaran més de 1.600 esportistes procedents de cent equips de les dotze universitats catalanes

Barcelona, 9 de novembre de 2018. La Universitat de Barcelona, a través d’Esports UB, és l’encarregada de coordinar aquest curs 2018-2019 els Campionats de Catalunya Universitaris(CCU). Ho fa agafant el relleu a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), que va portar a terme aquesta tasca durant el curs passat. Entre les novetats d’aquesta edició, que és la 34a, hi ha la designació del municipi de l’Hospitalet de Llobregat com a Vila Esportiva Universitària 2019 i la consolidació de l’UniTennis —un circuit per a tennistes universitaris, federats i amateurs—, que es va iniciar el curs anterior. Els campionats arrencaran el dimarts 13 de novembre.

Els CCU són un esdeveniment de llarga tradició —la primera edició es remunta a l’any 1986—, que tenen com a objectiu fomentar la pràctica esportiva entre els membres de les comunitats universitàries: hi poden participar tant estudiants com personal docent i investigador (PDI) i d’administració i serveis (PAS). La coordinació dels CCU es fa de manera rotatòria entre les dotze universitats catalanes que integren l’Esport Català Universitari (ECU). A més, des de fa cinc anys, la població que exerceix d’amfitriona també canvia cada temporada per tal de potenciar la vinculació de la universitat amb la societat i donar-li més visibilitat. Així, enguany el municipi de l’Hospitalet de Llobregat ha estat l’escollit per la UB per acollir els campionats d’esports d’equip.

Entre el 13 de novembre del 2018 i el 7 de març del 2019, passaran per l’Hospitalet cent equips (que reuniran més de 1.600 esportistes) de les dotze universitats catalanes. Hi haurà competicions de bàsquet femení i masculí; futbol 11 masculí; futbol 7 femení;  futbol sala masculí i femení; handbol masculí i femení; rugbi 7 masculí i femení, i voleibol femení i masculí. Les competicions es disputaran al Complex Esportiu Municipal l’Hospitalet Nord i en altres instal·lacions esportives del municipi com l’Estadi Municipal de Futbol; els poliesportius municipals de Bellvitge, Gornal i Centre; els camps municipals de futbol Feixa Llarga Gornal, Provençana i Santa Eulàlia, i el Camp Municipal de Rugbi.

La Xarxa de Televisions Locals de Catalunya (La Xarxa), després de l’èxit d’audiències i visualitzacions del curs passat —amb més de 150.000 espectadors—, serà per tercer any l’operador televisiu que oferirà les retransmissions en directe de les finals i en diferit d’altres partits, així com reportatges específics.

Un total de vint-i-cinc esports en competició

La competició dels CCU no es limita als esports d’equip. També hi trobem un gran nombre d’esports individuals, que sumen un total de vint-i-cinc disciplines esportives en competició. Quant a esports individuals, hi trobem: aigües obertes, atletisme, bàdminton, cursa de muntanya, duatló, escacs, golf, judo, snow & ski, karate, marató i mitja marató, natació, orientació, pàdel, taekwondo, tennis i esports electrònics (e-sports).

Els CCU d’esports individuals arrencaran demà dissabte, 10 de novembre, amb la competició d’escalada en bloc a Vic i la primera prova d’UniTennis al Reial Club de Polo de Barcelona. Les properes competicions seran la mitja marató a Lleida, el dia 18 de novembre, i el cros a Tortosa, el 2 de desembre. El calendari d’esports individuals s’anirà desenvolupant fins al mes de juliol del 2019.

Podeu seguir tots els resultats al web dels Campionats de Catalunya Universitaris.

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )