Presentació de la 3ª edició de la UNIRUN

img_6945

Les ciutats de Barcelona i Sant Adrià de Besòs acolliran el proper 5 de març la tercera edició de la UNIRUN, La Cursa de les Universitats. La prova està promoguda per les 12 Universitats catalanes de la mà de l’ECU (Esport Català Universitari), amb el suport de la Secretaria General de l’Esport, l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, i organitzada per Gaudium Sports.

La UNIRUN es va presentar ahir a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm, col·laborador de la prova.

El Sr. Carlos Pérez del Valle, Rector de la Universitat Abat Oliba CEU, va assenyalar que la participació del món universitari a la UNIRUN demostra que volem fer comunitat acadèmica. El Sr. Joan Callau, Alcalde de Sant Adrià de Besòs, va destacar que l’esport és un instrument de cohesió i integració social. El Sr. Gabi Arranz, Director de Promoció i Esdeveniments Esportius de l’Institut Barcelona Esports, va remarcar l’èxit de la UNIRUN en la participació de menors de 25 anys i del sector femení.

Per altra banda, el Sr. Gerard Figueras, Secretari General de l’Esport, va manifestar que la UNIRUN exemplifica que a Catalunya hi ha esport universitari de qualitat i de quantitat i que la unió de les 12 universitats catalanes, a través de l’ECU, fa possible que els nostres estudiants facin esport en el seu dia a dia.

La UNIRUN compta amb una padrina en aquesta tercera edició, Nicole Ribera, atleta popular i titulada per la Universitat Abat Oliba CEU. Es va mostrar entusiasmada de representar al corredor popular i va afegir que és important plantejar-se reptes i esforçar-se per assolir-los.

També van assistir representants de les 12 Universitats participants.

A l’acte s’han presentat les samarretes de la prova amb els colors i logotips de les 12 Universitats:

• Universitat de Barcelona
  • Universitat Autònoma de Barcelona
  • Universitat Politècnica de Catalunya
  • Universitat Pompeu Fabra
  • Universitat de Lleida
  • Universitat de Girona
  • Universitat Rovira i Virgili
  • Universitat Ramon Llull
  • Universitat Oberta de Catalunya
  • Universitat de Vic
  • Universitat Abat Oliba CEU
  • Universitat Internacional de Catalunya

Cadascun dels participants ha de portar la samarreta tècnica de la Universitat a la que representa i que faciliten els organitzadors a la Fira del Corredor, que se celebrarà a la seu de FIATC Assegurances, a l’Av. Diagonal 648, el divendres 3 de març de 15 a 20 hores i el dissabte 4 de març de 10 a 20h.

La UNIRUN arrencarà a les 9:30h del matí des del Parc dels Auditoris del Parc del Fòrum. La competició tindrà lloc en un circuit de 6.779 metres, que és exactament la distància de la clàssica competició de rem anglesa entre les universitats d’Oxford i Cambridge.

La participació està oberta a tothom, ja que poden competir alumnes universitaris, ex-alumnes, futurs estudiants, professors, treballadors, proveïdors, familiars o simpatitzants d’alguna de les Universitats catalanes.

La UNIRUN col·labora enguany amb la Fundació Privada Trinijove, fundació que va néixer el 1985 al barri de Trinitat Vella de Barcelona i que vetlla per la formació dels joves en risc d’exclusió. En el moment de formalitzar la inscripció, els participants poden contribuir amb 1 € a aquesta iniciativa d’inclusió social a través de l’esport.

Les inscripcions per a la tercera edició de la UNIRUN poden fer-se a l’apartat d’inscripcions de la pàgina web oficial de la cursa http://www.unirun.cat fins el dia 28 de febrer a les 23:59h.