La UOC passa el relleu dels Campionats de Catalunya Universitaris a la UAO

Els millors esportistes universitaris absoluts han estat Jaume Monasterio de la UPC i Anna Arnau, de la UB

La UOC ha tancat la coordinació de la 31ª edició dels Campionats de Catalunya Universitaris a l’acte de cloenda que s’ha celebrat el dijous 29 de setembre al CEM La Marbella. L’acte, a més de premiar els millors esportistes del 2016, ha servit per escenificar el traspàs de la coordinació, on el rector de la UOC, el dr. Josep A.Planell n’ha donat el relleu al rector de la UAO, el dr. Carlos Pérez del Valle.

L’edició d’aquests campionats han suposat un increment de participació, amb 153 equips i més de 6000 esportistes participants de les 12 universitats catalanes. El medaller ha estat encapçalat per la UB amb 80 medalles, seguida de la UPC i la UAB amb 56 i 53 metalls respectivament.

En aquesta edició Igualada ha estat Vila Universitària 2016 i s’ha disputat la segona edició de la UNIRUN, la cursa de les universitats, amb més de 3200 corredors. La incorporació dels esports electrònics, l’ampli programa desenvolupat al Saló de l’Ensenyament i la sortida internacional als EUSA Games de Croàcia, on els nostres esportistes es van emportar 16 medalles, tanquen el resum d’una coordinació plena d’èxits.

A l’acte, el director del Consell Català de l’Esport, Antoni Reig, ha felicitat la UOC per la bona coordinació i ha destacat que una de les claus de l’èxit de l’esport universitari “és la sinèrgia des del govern amb les 12 universitats i el consell interuniversitari, que ve molt pautada gràcies al pla estratègic d’esport universitari 2012-2020 que ens permet fer evolucionar l’esport universitari a Catalunya.”

Durant el seu discurs, el rector de la UOC, ha senyalat que la coordinació dels Campionats suposava un gran repte pel tipus d’universitat que és la UOC. Ha agraït a totes les universitats la seva implicació i especialment a la UdG , que s’ha encarregat de la vessant més tècnica de l’organització. Així mateix, ha destacat l’increment substancial de la presència de l’esport universitari a les xarxes socials.

El Dr. Carlos Pérez del Valle, per la seva part, ha senyalat que “l’esport universitari és una part important de la comunitat acadèmica” i que la UAO farà tot el possible per superar el llistó actual, que la UOC ha deixat molt alt.esport-catala-universitari_4