Pluja de medalles als EUGames 2016!

L’esport català universitari està d’enhorabona: 45 participants i 16 medalles aconseguides als European University Games 2016 que s’han celebrat a Rijeka i Zagreb entre l’11 i el 25 de juliol. La delegació catalana, composta per 19 judokes, 13 taekwondistes i 13 nedadors de les dotze universitats catalanes, se situa així en novena posició del medaller global dels jocs.

Els nostres esportistes, que van sortir de Barcelona el 21 de juliol rumb a Rijeka, han competit durant 4 dies per situar l’esport català universitari a l’elit de l’esport universitari europeu. Jaume Monasterio ha estat l’esportista més llorejat amb 5 medalles: or als 400 lliures, argent als 100 lliures, als 50 i 100 esquena i bronze als 50 lliures en natació adaptada. El medaller de natació es completa amb l’argent de l’Aida Bertran als 200 lliures, on la nedadora va assolir la seva millor marca personal, i el bronze de la Mireia Pradell als 100 esquena.

A taekwondo, els esportistes seleccionats per Javier Argudo, es van penjar 7 medalles: Mariona Leyes es va emportar l’or a -73kg, mentre que Lorena Morales (-49kg) i Noemí Catalina (-73kg) van aconseguir sengles argents. El Raul David va aconseguir el tercer argent per als taekwondistes catalans a -54kg. Els bronzes van ser per l’Alejandro Juárez (-54kg), la Nicole Márquez (-67kg) i el Lluís Mas (-80kg).

La delegació judoka, dirigits pel seleccionador Jose Luís Rodríguez Barreiro, va aconseguir un or i un bronze a la competició. L’or va ser per l’Eric Peña, en -66kg, després de veure’s les cares amb el judoka francès Sylvain Goulet, un dels homes més tècnics de la competició. La judoka Noelia González va penjar-se el bronze a +78kg.

Cal destacar l’èxit de la sortida internacional d’enguany, tant en participació com en compromís, visualització de l’esport català universitari i qualitat de la competició, així com la companyonia i bon rotllo que ha regnat entre tots els atletes! Gràcies a tots per construir moments inoblidables! Visca l’esport català universitari!