Emoció i alt nivell en les finals dels Campionats de Catalunya Universitaris, celebrades a Igualada

DSC_014928 equips de les diferents universitats catalanes han disputat les finals dels Campionats de Catalunya Universitaris d’esports d’equip 2016, que s’han celebrat el 17 de març al Complex Esportiu Les Comes d’Igualada en un ambient de molta competitivitat i fair play.

Durant tot el matí s’han celebrat les 12 finals dels diferents esports en categoria femenina i masculina, a les que havien arribat els dos millors equips després de competir a les fases de grup celebrades durant els  mesos de novembre i  febrer,  i superar les semifinals a principis de març.

Cal destacar el nivell de la competició, que ha estat molt alt i en molts casos tan ajustat, forçant pròrrogues o penals, com a la final de bàsquet femení entre la UPC i la UPF o la de futbol 11 masculí entre la UdL i la UdG. Els resultats dels diferents partits han estat els següents: Handbol masculí: UB 29 – UdG 25, Handbol femení UB 41 – UVIC 34, Futbol Sala femení UAB 5 – UPF 2, Futbol Sala masculí UVIC 3 – UPC 3 (penals a favor de la UPC 4 a 3), Voleibol femení UB 3 – UAB 0, Voleibol masculí UB 3 – UPC 1, Bàsquet femení UPC 83 – UPF 80, Bàsquet masculí UdG 96 – UPF 75, Futbol 7 femení UB 4 – UVIC 1, Futbol 11 masculí UdL 1 – UdG 1 (penals a favor de la UdL 6 – 5), Rugbi a 7 femení UB 27 – UdG 0 i Rugbi a 7 femení UB 15 – UVIC 0.

La Universitat de Barcelona (UB) s’ha imposat guanyant les 7 finals que disputava, seguida de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) amb dues victòries. La Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Girona i la Universitat de Lleida han obtingut una victòria cadascuna. Els equips universitaris guanyadors tenen ara l’opció de participar als Campionats d’Espanya Universitaris.

A l’entrega de premis han estat presents el director del Consell Català de l’Esport, Antoni Reig, el subdirector general d’Activitats Esportives i Infraestructures del Consell Català de l’Esport, Oriol Marcé, la regidora d’Esports d’Igualada, Rosa Plassa, el vicerector de Docència i Aprenentatge de la Universitat Oberta de Catalunya, Carles Sigalés, la tinent d’alcalde d’Acció Social i Igualtat, Carme Riera, la responsable en matèria de gènere i programes esportius transversals, Blanca Nualart, la vicerectora d’Estudiants i Qualitat de la Universitat Abat Oliba, Maite Signes, el vicerector de Grup UB, Tic i Serveis Comuns de la Universitat de Barcelona, Josep Antoni Plana, la vicerectora d’Estudiants de la Universitat de Girona, Sílvia Font, el vicerector d’Estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya, Sisco Vallverdú i el responsable de les relacions amb els estudiants de la Universitat Pompeu Fabra, Pablo Pareja.

A l’acte, la regidora d’Esports de l’Ajuntament d’Igualada, Rosa Plassa, ha rebut també la placa que distingeix Igualada com “Vila Esportiva Universitària” de mans del director del Consell Català de l’Esport, Antoni Reig i del vicerector de Docència i Aprenentatge de la UOC, Carles Sigalés, un guardó que es lliura als municipis que promouen l’esport universitari i hi participen activament allotjant aquests campionats.

Cal recordar, d’altra banda, la celebració el passat 6 de març de la cursa UNIRUN, en la que van participar més de 3200 esportistes amb èxit d’organització i participació, i que durant aquest segon quadrimestre continuen els Campionats de Catalunya Universitaris en les modalitats individuals. El calendari inclou competicions en unes 30 disciplines obertes a la participació de tots els estudiants de les 12 universitats catalanes.

L’Esport Català Universitari al Saló de l’Ensenyament

Durant el Saló de l’Ensenyament celebrat a Fira de Barcelona del 8 al 13 de març, l’Esport Català Universitari ha comptat amb un espai a la plaça de l’Univers per al foment de l’esport i l’activitat física. Durant els cinc dies de durada del Saló, els assistents han pogut veure el Campionat 3×3 de Bàsquet, una jornada castellera universitària i exhibicions de Taekwondo, i han pogut participar en classes de zumba o body combat, taekwondo, fer tir de precisió, pujar un monòlit de més de 8 metres, practicar tennis platja, jugar a jocs electrònics o aprendre a fer la respiració cardiopulmonar. Així mateix, s’ha dedicat un matí a la difusió i pràctica del Bàskin, una adaptació del bàsquet per a què puguin participar esportistes amb diferents capacitats de forma inclusiva.