UIC Barcelona passa el relleu dels Campionats de Catalunya Universitaris a la UOC

El Saló de Graus de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona) ha acollit aquest matí l’acte de cloenda de la 30a edició dels Campionats de Catalunya Universitaris. A l’acte, el rector de UIC Barcelona, el Dr. Xavier Gil ha passat el relleu de la coordinació dels campionats al Dr. Carles Sigalés, vicerector de Docència i Aprenentatge de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). L’acte també ha estat presidit per Ivan Tibau, secretari general de l’Esport de la Generalitat de Catalunya.

En l’edició passada dels campionats es van incorporar novetats importants com la carrera interuniversitària UNIRUN i una sortida internacional a Torino, Italia. En total han participat 5.554 estudiants, comptant els participants de la cursa, (3.026 en categoria masculina, 2,496 en categoria femenina y 32 en categoria mixta) i un total de 139 equips de les dotze universitats catalanes.

La universitat que més equips ha aportat han estat la Universitat de Barcelona, la Universitat de Girona i la Universitat de Lleida. El medaller ha estat encapçalat per la UB, amb 89 medalles, seguit per la UAB amb 36, la UPF amb 33, la UPC amb 32, la UdG amb 28, la URV amb 25, la URL amb 21; la UDL amb 14, la UVic-UCC amb 11, la UAO amb 6, la UOC amb 6 i UIC Barcelona amb 4.

Els millors esportistes universitaris absoluts han estat Pedrona Serra (UB) i Jaume León (UB).

En els parlaments institucionals, Ivan Tibau ha volgut fer constar l’impuls de la Secretaria General de l’Esport a l’esport universitari, mentre que el rector de la UIC, Xavier Gil, ha agraït la confiança posada per la coordinació dels campionats el curs passat i ha desitjat a la UOC una bona gestió per aquest any. El vicerector de Docència i Aprenentatge de la UOC, Carles Sigalés, per la seva part, ha volgut agrair la col·laboració de totes les universitats en l’organització de la nova edició dels campionats i especialment a la Universitat de Girona (UdG) que participarà activament en la coordinació de la UOC.

Premis Millors esportistes Universitaris 2015