Arriba la UNIRUN, la Cursa de les 12 Universitats catalanes!

La cursa de les Universitats

Les ciutats de Barcelona i Sant Adrià de Besòs acolliran el proper 8 de març la primera edició de la Unirun, una cursa atlètica que pretén fomentar nous reptes en l’atletisme universitari. La prova està impulsada per les 12 Universitats catalanes mitjançant l’ECU (Esport Català Universitari), amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, la Secretaria General de l’Esport i l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, i gestionada per Gaudium Sports.

Tenint com a referent, la clàssica Regata Cambridge-Oxford, la competició anual de rem entre les prestigioses Universitats angleses, la Unirun vol implicar a les 12 Universitats Catalanes en una competició de running popular.

La participació està oberta a tothom. Poden participar alumnes universitaris, ex-alumnes, futurs estudiants, professors, treballadors, proveïdors, simpatitzants o familiars vinculats a alguna de les Universitats catalanes. L’edat mínima d’inscripció correspon als nascuts/nascudes l’any 1999.

A més de la competició individual i del Campionat de Catalunya Universitari de curses en ruta hi ha una competició entre Universitats. A l’inscriure’s, el corredor-a s’ha d’identificar amb una de les Universitats. Cada Universitat esdevé un equip:

1. Universitat de Barcelona
  2. Universitat Autònoma de Barcelona
  3. Universitat Politècnica de Catalunya
  4. Universitat Pompeu Fabra
  5. Universitat de Lleida
  6. Universitat de Girona
  7. Universitat Rovira i Virgili
  8. Universitat Ramon Llull
  9. Universitat Oberta de Catalunya
  10. Universitat de Vic
  11. Universitat Abat Oliba CEU
  12. Universitat Internacional de Catalunya

Cada equip vestirà una samarreta amb el nom de la Universitat que representa.

La Unirun es disputa en un circuit molt atractiu que transcorrerà pel districte de Sant Martí de Barcelona, el Parc del Fòrum i el Parc de la Pau de Sant Adrià de Besòs.El recorregut és de 6.779 metres, igualant la distància de la clàssica anglesa de rem.

A més, la Unirun col·labora amb la Marató de TV3 2014, enguany dedicada a  les malalties del cor.

Les inscripcions ja están obertes a l’apartat inscripcions de la página web www.unirun.cat

Es poden anar seguint les últimes novetats de l’esdeveniment a les xarxes socials (Facebook-Twitter-Instagram) @uniruncat