Celebrades amb èxit organitzatiu i de seguiment les finals dels Campionats de Catalunya Universitaris d’esports d’equip a Vic (13/03/14)

110_6096_1El secretari general de l’Esport, Ivan Tibau, va assistir a les finals dels Campionats de Catalunya Universitaris (CCU) 2014 pel que fa a la competició d’esports d’equip, que han tingut lloc a les instal·lacions esportives de Vic enmig d’un gran ambient. La jornada, amb una excel·lent organització per part de la Universitat de Vic i de l’ECU (Esport Català Universitari), ha estat un èxit esportiu i de seguiment, una mostra del potencial de creixement de l’esport universitari català.
Al llarg de tot el dia s’han celebrat 12 finals, a les quals havien arribat els dos millors equips de cada disciplina que havien competit prèviament a les jornades celebrades els mesos de novembre i febrer. Les finals han estat, a més, el primer acte de l’Itinerari Esportiu del Campus del Tricentenari, que inclourà fins a final d’any activitats i esdeveniments rellevants del sistema esportiu català per commemorar el Tricentenari dels fets de 1714.

Les finals, on han competit 36 equips i més de 500 estudiants, han finalitzat amb els següents resultats: Handbol femení: UB 35 –UPF 25, Handbol masculí: UPC 30-URL 27, Voleibol femení: UB 2-UdL 3, Voleibol masculí: UB 3-UdL 0, Futbol sala femení: UPF 8-URL 1, Futbol Sala masculí: UPF 4-UVic 5, Bàsquet femení: UB 57-UPC 63, Bàsquet masculí: UdG 78-UB 76, Futbol 11 masculí: UdL 1-URL 3, Futbol 7 femení: UdG 4-UPF 5, Fase Final Rugbi 7 femení: 1r UB, 2n UdL i 3r UdG, i Fase Final Rugbi 7 masculí: 1r UdG, 2n UB i 3r UPC.
D’aquesta manera, els títols han quedat molt repartits entre les diferents universitats, ja que la Universitat de Barcelona (UB) s’ha endut tres victòries, per les dues de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat de Girona (UdG) i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Amb una victòria, hi ha la Universitat de Lleida (UdL), la Universitat Ramon Llull (URL) i la Universitat de Vic (UVic). Els equips universitaris guanyadors tenen ara l’opció de participar als Campionats d’Espanya Universitaris que es celebraran els mesos d’abril i maig, a excepció del rugbi, al qual poden accedir 3 equips en categoria femenina i 2 equips en masculina.

Després de presenciar diverses competicions, Ivan Tibau ha participat en el lliurament de premis als protagonistes de les finals, que ha tingut lloc al pavelló de l’Ausoneta amb la presència també de Jordi Montaña, rector de la Universitat de Vic; Montse Rovira, regidora de Fires, Mercats i Esport de l’Ajuntament de Vic; vicerectors de diverses universitats catalanes, així com Oriol Marcé, subdirector general d’Activitats Esportives i Infraestructures del Consell Català de l’Esport, i Blanca Nualart, responsable del Gabinet de Gènere del Consell Català de l’Esport.

Cal recordar, d’altra banda, que durant aquest segon quadrimestre s’han iniciat els Campionats de Catalunya Universitaris en les modalitats individuals. El calendari inclou competicions en unes 30 disciplines obertes a la participació de tots els estudiants de les 12 universitats catalanes. Uns 3.300 estudiants hauran participat aquest any en els Campionats de Catalunya Universitaris 2013/2014 sumant les modalitats d’esports d’equip i individuals.
Font: Albert Mayol (Secretaria General de l’Esport)
Fotos de les finals
Reportatge Finals El9Tv